Cava per gin tònic a la discoteca

 El sector creu que es pot consumir cava en ambients d’oci nocturn

Barcelona. Centenars de barcelonins i turistes s'han sumat avui (8-10-2001) a la celebració de la verema del Cava, que ha tingut lloc el barri del Born de Barcelona. Els ciutadans han pogut gaudir d'una copa de cava i una tapa com aperitiu a diferents bars d'aquesta zona emblemàtica de Barcelona.

Barcelona. Centenars de barcelonins i turistes s’han sumat avui (8-10-2001) a la celebració de la verema del Cava, que ha tingut lloc el barri del Born de Barcelona. Els ciutadans han pogut gaudir d’una copa de cava i una tapa com aperitiu a diferents bars d’aquesta zona emblemàtica de Barcelona.

Cava per gin tònic a la discoteca

El sector vol potenciar el consum de la beguda escumosa entre els joves. Es vol canviar la imatge i l’estratègia comunicativa
Adrià Gala
Si fa uns anys el consum de gintònic entre els joves era residual i ara, en canvi, s’ha convertit en la beguda de moda, perquè no es pot donar la mateixa situació amb el cava? Aquesta és la pregunta, la gran pregunta, que el sector cavista vol començar a respondre bé a partir dels resultats d’un estudi elaborat per la Universitat Rovira i Virgili en el qual s’analitza el consum de cava entre els universitaris i els seus coneixements i preferències sobre aquest producte.


L’estudi, un treball de fi de grau d’un alumne d’enologia, es presentarà a mitjans d’octubre en un simposi organitzat per la Confraria del Cava que es farà coincidir amb la Setmana del Cava de Sant Sadurní d’Anoia (Barcelona). Al llarg d’aquesta jornada, a més de la presentació pública dels resultats de la investigació, se celebraran ponències i taules de debat amb la participació de productors, distribuïdors i experts internacionals, i també es presentaran casos de productes que han aconseguit fer-se un forat entre les begudes de referència per a joves, com el gintònic, la cervesa o fins i tot el vi, que ha fet un pas endavant en els últims temps.

“L’objectiu del simposi és que entre tots puguem fer una pluja d’idees per analitzar com podem fer créixer el consum de cava a aquest grup d’edat”, explica Toni de la Rosa, president de la Confraria del Cava i codirector les caves familiars Torelló . Per a De la Rosa, ha arribat el moment de “sacsejar” un sector que ha passat els últims anys centrat en exclusiva a incrementar les exportacions per esquivar la crisi econòmica. “Si en el seu moment vam aconseguir desestacionalitzar el cava, que deixés de ser vist com una beguda del Nadal, el proper pas ha de ser arribar als joves”, insisteix el president de la confraria.

Un producte “apropiat”

A l’espera de conèixer els resultats de l’estudi liderat per la URV, des del sector es mostren totalment convençuts que el cava es pot assentar com una beguda d’èxit entre els joves en bars i discoteques. “És un producte apropiat per a aquesta edat. Té poca graduació i es pot consumir en moments romàntics, d’oci, gastronòmics …”, emfatitza De la Rosa.

Però més enllà del que es pugui pensar des de la confraria, el sector té molt clar que a qui han de convèncer són els joves. Per això, des de l’organisme ja s’està pensant en un canvi radical en l’estratègia comunicativa del sector adreçada al nou target, de menys bombolles i més imatges de platges i música pop. També es vol estudiar l’elaboració de caves de poca graduació, una demanda d’alguns cavistes, i reforçar el paper en les xarxes socials.

Cava, moda i bon menjar

Un camí similar està seguint el Consell Regulador del Cava, que en els últims mesos ja ha organitzat diversos actes específics per a públic jove, entre ells la Cava Night que es va celebrar al juny, a Barcelona, amb èxit de participació. “A principis d’aquest any ja vam decidir variar l’estratègia per apropar-nos a aquest nou públic objectiu”, expliquen des de l’organisme, que està preparant ja una nova nit del cava a Madrid per al proper mes d’octubre.

A diferència de la Confraria del Cava, el consell regulador ja disposa d’estudis interns que assenyalen clarament que el nou públic objectiu del cava es troba entre les persones d’entre 30 i 45 anys de classe mitjana i alta. En aquest grup d’edat s’observa “un major interès per la moda, la gastronomia, les xarxes socials (sobretot Facebook i Instagram) i begudes com el gintònic o la cervesa gourmet”, asseguren les mateixes fonts de l’organisme, que ja prepara accions per als pròxims mesos que englobin els trets característics del nou target.

Hem detectat que les persones d’entre 30 i 45 anys tenen un major interès per la gastronomia i el cava ”
Hem organitzat actes amb bloggers o amb firmes de moda. Aquí és on trobem el nostre públic ”
    
Silvia Grimaldo
    
cap de comunicació de la do cava
El cava no és un producte tan fàcil d’utilitzar com el vi, però cada vegada es troba més bars de moda ”
  
Toni de la Rosa
president confraria del cava
L’objectiu de l’estudi és que puguem fer una pluja d’idees per veure com podem fer créixer el consum entre els joves

Acostar-se al referent belga i alemany

En diversos països del nord d’Europa, com Holanda, Alemanya i Bèlgica, no és estrany veure a persones d’entre 25 i 40 anys consumint copes de cava a bars i discoteques mentre gaudeixen de l’oci nocturn. Tant alemanys com belgues són, respectivament, els primers i els segons consumidors mundials del producte, amb més de 30 milions d’ampolles cada any.

Pel sector, aquestes dades demostren que el cava és una beguda que es pot consumir en qualsevol moment de l’any i que és apte per a totes les edats. En aquest sentit, des de la Confraria del Cava s’aferren a aquestes dades europees -i també a l’arrelament del cava a Catalunya- per mostrar-se relativament optimistes a la possibilitat d’augmentar el consum d’aquesta beguda escumosa entre els joves a mig termini. “Per poder servir cava necessites una copa de flauta, el tap hermètic … No és un producte tan fàcil d’utilitzar com el vi. Però cada vegada és més habitual trobar cava a bars de moda”, explica Toni de la Rosa, que afegeix: “Estem convençuts que el consum pot créixer un cop identifiquem quins són els nostres punts febles i com podem potenciar el coneixement del nostre producte entre els més joves”, sentencia el president de la confraria, que està acabant d’ultimar els actes que es celebraran durant la Setmana del Cava aquest mes d’octubre.

Anuncios

Un comentario en “Cava per gin tònic a la discoteca

  1. Pingback: Vinos con sabores a frutas “vinos afrutados” , la última moda entre los jóvenes | "degustacions" ATC llibertat

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s